הסערה הבאה? חוק הריבונות עולה לוועדת שרים לחקיקה

איתי גדסי 1 Comment on הסערה הבאה? חוק הריבונות עולה לוועדת שרים לחקיקה

הצעת מרכז הליכוד להחלת ריבונות ביהודה ושומרון מגיעה לכנסת: ח"כ יואב קיש מגיש את הצעת חוק הריבונות והיא צפויה לידון היום בוועדת השרים לענייני חקיקה

ח"כ קיש צילום: דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי החלטת מרכז הליכוד על החלת הריבונות הישראלית במרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון – הצעת החוק שתממש את ההחלטה מגיעה לוועדת השרים לחקיקה. במקביל, השבוע יושק קמפיין נרחב לקראת תהלכי העברת חוק הריבונות תחת הכותרת: עושים היסטוריה.

הצעת החוק מוגשת על ידי חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד), יו"ר ועדת הפנים ויו"ר שדולת ארץ ישראל. הנוסח תואם את נוסח ההחלטה שאושר על ידי מרכז הליכוד: "המשפט, השיפוט, המינהל והריבונות של מדינת ישראל יחולו על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון כמתואר בתוספת". יש לציין כי בשבועיים האחרונים נבחנה הצעת החוק ע"י הלשכה המשפטית בכנסת ומוסכם כי ההגדרה המדויקת של מרחבי ההתיישבות תסוכם במהלך הדיונים ע"י מפה שתצורף.

כתומכים לחוק צפויים להצטרף כבר בשבוע הקרוב חברי הכנסת בליכוד וכן חברי כנסת רבים בקואליציה. כזכור, החלטת מרכז הליכוד זכתה לתמיכה גורפת של כל שרי הליכוד וחברי הכנסת אשר התחייבו לפעול להעברת החוק.

במקביל להגשת הצעת החוק יושק השבוע קמפיין ציבורי – עד העברת החוק ע"י פורום "מתלכדים לריבונות" שמונה מאות חברים במרכז הליכוד. תחת כותרת הקמפיין: "עושים היסטוריה" ייעשה שימוש במוטיבים של רגעים היסטוריים ואנשים שעשו היסטוריה – בדומה לאלו שיצביעו בעד חוק הריבונות. הקמפיין יקרא לשרים חברי ועדת השרים לממש את התחייבות ההיסטורית ולהעביר את החוק כפי שהתחייבו במרכז הליכוד.

מגיש ההצעה יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש אמר: "הגיע הזמן להעביר את החלטת מרכז הליכוד לפסים מעשיים ולהחיל את הריבונות על מרחבי ההתישבות ביהודה ושומרון. כך פועלת מפלגה דמוקרטית פעילה וחזקה שמייצגת את הרוב בישראל. כאשר אנו עדים לאיבוד העשתונות הסופי של אבו מאזן מצד אחד ומנגד רואים את התמיכה החמה מהנשיא טראמפ וביקורו של סגן הנשיא פנס מבינים שלא תהיה הזדמנות היסטורית טובה יותר, נכונה יותר, מדוייקת יותר לבצע את זה".

ח"כ קיש מזכיר עוד כי כבר לפני שנה וחצי ערך יחד עם חבריו בשדולת א"י סקר מקיף מאוד על ידי מכון מדגם של מינה צמח ומנו גבע שגילה ש כ 80% מהציבור במדינת ישראל תומך בהחלת ריבונות ישראלית על העיר מעלה אדומים (גם ללא הסכם עם הפלסטינים) כפי שהחלנו ברמת הגולן. גם אם הדבר יגרור תגובה בינלאומית חריפה.

חבר פורום מתלכדים לריבונות אריאל מורלי אמר: "אנו מברכים את ח"כ יואב קיש שמוביל את מימוש ההחלטה ההיסטורית. זוהי משימה לאומית ראשונה במעלה וציונות במיטבה. ב 2018 הליכוד עושה היסטוריה בדיוק כמו ההיסטוריה שעשה דוד בן גורין ב 1948, משה דיין ורבין ב 1967 ומנחם בגין ב 1977. אנו כאן כבר חמישים שנים וגרים באזור כחצי מיליון תושבים ישראלים – באווירה המדינית כיום זה הדבר המתבקש ביותר. ממשלות ישראל בכל השנים פעלו למען חיזוק האזור ופיתוחו. אנו ממשיכים את המהלך ההיסטורי. אנחנו לא ממציאים שום דבר חדש – אנחנו ממשיכים בדרך הציונות, חזון ציוני. עכשיו הזמן להחיל ריבונות".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הרווח המרכזי הוא יהיה כלכלי לביתר עילית ומודיעין עילית ועמנואל ותל ציון והשכונות הירושלמיות שמעבר לקו הירוק.מזל טוב